معرفی آلانیا ترکیه
تور تایلند
تور تایلند , معرفی تورهای تایلند , بهای تور تایلند , قیمت جدید تور تایلند
درباره وبلاگ


تور تایلند , معرفی تورهای تایلند , بهای تور تایلند , قیمت جدید تور تایلند
نويسندگان
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:معرفی آلانیا ترکیه, :: 11:55 :: نويسنده : arezu

معرفی آلانیا ترکیه

 

 
شهر آلانیا یکی از زیباترین مناظر سواحل جنوبی ترکیه را دارا می باشد, این شهر بر روی شبه جزیره ای صخره ای در قلب دریا بنا گردیده است. آلانیا مامن خانه هایی جالب , دیواره های سنگی عمود بر آب و دیوارهای استحکاماتی کم نظیری می باشد. در قدیم آلانیا به استانهای مختلفی تعلق داشته است.
 این شهر به دلیل داشتن بندرگاهی خوب  و مواضع تدافعی محکم دربیشتر زمان ها یک پایگاه دفاعی برای شورشیان و دزان دریایی بوده است.
این شهر در نزدیکی پایتخت سلجوقها قرار داشته یعنی در کنار قونیه و بندرگاه شهر بوده است و به همین علت این شهر پیشرفت و رونق سریع پیدا کرد. چون پادشاه سلجوقیان این شهر را برای برای گذراندن زمستان انتخاب کرده بود. فعالیت های زیادی در ساخت و ساز آن انجام گرفته,  بناهای دیدنی امروز در آلانیا بازمانده ی آن زمان است.
 با آمدن امپراطوری عثمانی بازرگانی دریای مدیترانه نیز کم شدو آلانیا آن اهمیت قبلی خود را از دست داد. آلانیا از بهترین شهرهای محافظت شده در دوران سلجوقیان به شمار می آید.
بخش شرقی قصرآلانیا با دریا هم مرز است و به واسطه برجی 8 ضلعی به نام کیزیل کوله"Kızıl Kule" یا همان برج قرمز در پیوستگی با دیواره ی شمالی شهر محافظت میشده است.  این برج بیست و نه متر قطر و سی و سه متر ارتفاع دارد. علی رغم ظاهر ساده ی بیرونی داخل برج شامل سیستمهای دفاعی است که با نقشه ی پنج طبقه پیچیده ای ترکیب شده است. . دو طبقه ی پاینی قسمت بالای برج از آجر قرمز ساخته شده و به همین علت این برج را 'برج قرمز' می نامند. از نوشته ها و نگاره ها چنین برمی آید که این برج به سال 1226 برای Alaeddin Keykubad و بدست آرشیتکت ابوعلی ساخته شده است.
شهر آلانیا شهری است تاریخی در جنوب کشور ترکیه, که شمال آن به کوههای توروس و جنوب آن به دریای مدیترانه می رسد و در صد و بیست کیلومتری شرق شهر آنتالیا واقعه شده است.شهر آلانیا به طور غیر قابل تصوری در دهه گذشته رشد کرده است به طوری که در این شهر اماکن مسکونی و توریستی زیادی ساخته شده است. این شهر دارای جمعیتی بالغ بر 250.000 تن در فصل زمستان می باشد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 255
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 255
بازدید ماه : 482
بازدید کل : 60509
تعداد مطالب : 730
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1