معرفی مشهد
تور تایلند
تور تایلند , معرفی تورهای تایلند , بهای تور تایلند , قیمت جدید تور تایلند
درباره وبلاگ


تور تایلند , معرفی تورهای تایلند , بهای تور تایلند , قیمت جدید تور تایلند
نويسندگان
چهار شنبه 2 مهر 1393برچسب:معرفی مشهد, :: 17:39 :: نويسنده : arezu

مجموعه تفریحی کوهسنگی مشهد

دسته: معرفی مشهد

 

مجموعه تفریحی کوهسنگی مشهد



کوهسنگی مشهد مثلثی شکل بوده و قسمت بیشتر آن را ارتفاعات سنگی تشکیل می‌دهد. این مجموعه که در مجاورت 2 کوه با ارتفاع کم سنگی ساخته شده و به دلیل شکل و جنس خاص این کوها نام‌ این مجموعه را کوهسنگی گذاشته اند.
شما می توانید از ارتفاعات کوهسنگی منظره زیبایی از شهر مشهد و حرم مطهرامارضا(ع) را ببینید. باغ‌های بسیاری که در اطاف این مجموعه قرار دارد بر زیبایی کوهسنگی مشهد می افزاید. کوهسنگی همان مکانی می باشد که براساس  روایات معتبره اسلامی حضرت رضا(ع) در جریان هجرت خود به ایران زمانی که به عارفی (مثقب) وارد شد به این کوه تکیه داده  و بیان کرده است که: " خداوند به آن برکت دهد". این کوه قدمت باستانی نیز دارد و در زما تیموریان و صفویان در تارخ به این کوه اشاراتی شده است.

مقبره پیر پالان دوز مشهد

دسته: معرفی مشهد

مقبره پیر پالان دوز مشهد


مقبره پیر پالان دوز مشهد, مقبره ای می باشد تاریخی که در صحن مطهر امامم رضا(ع) واقع شده است . پیرپالان دوز يكي از عفرفاي شيعه مذهبف « ذَهَبيه » به نام شيخ محمد المفقتدي كارندهي می باشد.مردم مشهد اعتقاد دارند که شيخ محمد با اين كه از افراد پاک و نزدیک به خدا بوده است ولی خرج زندگی خودش را از سوی پالان دوزي يا پاره دوزي می چرخانده است, چون او دارای کرامات اخلاقی بوده است تمامی مردم مشهد به مقبره او احترام زیادی قائل هستند. به گفته افراد محلی قبل از ایشاان يكي از عرفاي مشهور توس به نام ابونصر سرّاج در اوايل سده پنجم در آن جا مدفون شده بوده.

موزه مرکزی مشهد

دسته: معرفی مشهد

 

موزه مرکزی مشهد


موزه مرکزی مشهد در سال 1324 ه.ق تاسیس شد و یکی از باارزش ترین  موزه های ایران محسوب می شود. این موزه در ضلع شمال شرقی صحن امام خمینی (ره) واقعه شده است. این موزه شامل مجموعه ای از سکه های بی همتا از دوره های مختلف تاریخی، اشیای عتیقه مسی، سنگی، طلایی، مفرغی و... می باشد. در این موزه کتیبه های  تاریخی و نسخ ارزشمند تاریخی دیگری  نیز دارا می باشد که به مراجعه کنندگان نمایش داده می شود. در حال حاضر 11قسمت در این موزه موجود است که اشیاء نفیس و گرانبهای را از هم جدا کرده و به نمایش در آورده است.

شهربازی پارک ملت مشهد

دسته: معرفی مشهد

 

شهربازی پارک ملت مشهد



شهربازی پارک ملت مشهد دارای وسعتی برابر با 4 هکتار است. که این شهربازی  مجموعه ای از پارک بزرگ ملت شهر مشهد می باشد. این پارک با همت و تلاش شهرداری مشهد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و متخصصان ساخت ماشین‌آلات تفریحی ساخته شده است, این شهربازی سال 1383 افتتاح شد. در سال هشتاد این پروژ با قراردادی که بین شهرداری و بخش خصوصی بود به اجرا در آمد که پس از 3 سال به پایان رسید. شهربازی پارک ملت مشهد دارای انواع وسایل بازی، مناسب کودک تا بزرگسال می باشد که می‌توان لحظات سرشار از هیجان و سرگرم کننده‌ای را در آن تجربه کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 170
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 170
بازدید ماه : 397
بازدید کل : 60424
تعداد مطالب : 730
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1