استانبول
تور تایلند
تور تایلند , معرفی تورهای تایلند , بهای تور تایلند , قیمت جدید تور تایلند
درباره وبلاگ


تور تایلند , معرفی تورهای تایلند , بهای تور تایلند , قیمت جدید تور تایلند
نويسندگان
چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:تور استانبول , تور استانبول نوروز 93, :: 16:14 :: نويسنده : arezu

استانبول 

 

پارک مینیاتورک واقع در استانبول باعث لذت بردن و آشنایی شما را با مکانهای تاریخی استانبول ، ترکیه و آثار باقی مانده از عثمانیان در منطقه امپراطوری عثمانی و دنیا را با بیشتر از 120 نوع مینیاتور در اندازه های 1.5m و بصورت موزه در فضای باز با هزینه اندک فراهم کرده. این پارک در سال 2002 افتتاح شد در منطقه ای که اکثر بناها قدیمی وجود دارند . با گشتن در این پارک واقع در ترکیه از آثار استانبول مثل شهرهای زیرزمینی و صخره های گوءرمه و کاپادوکیا و اوچ حیصار نئوشهیر ، قصر هیدیو استانبول ، قصر توپ قاپی ، مسجد سلطان احمد ،موزه و سورهای شهر بورسای ترکیه ، مسجد خلیل الرحمان و بالیک لی گول شانلی اورفا ، ایاصوفیه ، مسجد کلیسای کاریه ، استادیوم المپیک ، برج گالاتا ،برج و جزیره دختر و پل بسفر که قادر خواهید بود روی آنها قدم بزنید تا آثار تاریخی از ترکیه مثل معبد آرتمیس ، کاپادوکیا ، کوه نمرود، خانه های تاریخی ماردین و کتابخانه تاریخی افس و سوملا ترابزون توربه مقدس حضرت مولانا ، محل تبدیل آتش به گلستان یا بالیکلی گول شانلی اورفا ، خانه حضرت مریم ، غار اصحاب کهف مرسین ازمیر آسپندوس آنتالیا ، آنیت کبیر آنکارا ، قدس شریف ، مدرسه دومناره ارضروم ، کلیساهای مقدس مسیحیان ، سورها و پل دیاربکر، نماد شهدای گلی بلو چاناق قلعه ، مسجد سلیمیه ادیرنه ، اوزون کورپو بزرگترین پل جهان در نوع خود ادیرنه، زئوگمای قاضی آنتپ و آنتالیا و نیز آثاری از مقدونیه و بسیاری از آثار تاریخی دیگر از دنیا دیدن کنید.

 

 

 

  استادیوم المپیک مینیاتورک استانبول

 

 

سلطان احمد همیشه  دوست داشت مسجدی بنا کند که با مسجد "ایاصوفیه" رقابت داشته باشد وتقریباً همه میگویند که او در این کار موفق شده است. این مسجد یکی دیگر از دیدنی های توریستی شهر استانبول میباشد. اگر مایلید که از این مکان مذهبی دیدن کنید، بخاطر داشته باشید که لباس پوشیده بپوشید. خانم ها حتما روسری بر سرشان کنند که در این محل رسوم است. مسجد آبی در محله سلطان احمد بنا شده است. این مسجد در همه روزها از ساعت 9 تا 17برای بازدید گردشگران باز است که ورودی این بنای تاریخی نیز رایگان میباشد، ولی در ساعات اقامه نماز به خصوص جمعه ها،اجازه بازدید داده نمیشود.

 مسجد سلطان احمد استانبول

 

این کاخ  منزل سلاطانهای عثمانی از سال 1465 تا 1856 بوده و از پر طرفدار ترین جاذبه های شهر استانبول بشمار می رود . این کاخ دارای معماری کم  نظیر و حیاط های بزرگ و زیبایی است.  این کاخ در سال 1924 یعنی کمی بعد از دوره عثمانی ها به موزه تبدیل شد.  کاخ توپکاپی حرم سلطنتی هم بوده است. تور حرم بشکل جداگانه میباشد و مسافرانی که می خواهند از این حرم بازدید کنند باید علاوه بر ورودی 13 دلاری کاخ، 10 دلار دیگر نیز پرداخت کنند. این کاخ موزه از ساعت 9  تا 19 همه روزه غیر از روزهای 3شنبه  آماده بازدید گردشگران میباشد.

 

 

کاخ توپکاپی استانبول

 

 

 

 

این موزه دارای بیشتر از 1000000 اشیاء یکی از بهترین موزه های باستان شناسی بشمار می رود . این موزه دارای 3 قسمت است :

1. موزه باستان شناسی

2. موزه شرق باستان

3. موزه هنر اسلامی

 

Archaelogy Museum

 

 

مناظر دیدنی استانبول

 

مناظر دیدنی استانبول

 

مناظر دیدنی استانبول

 

مناظر دیدنی استانبول

 

مناظر دیدنی استانبول

 

 

 

 

مناظر دیدنی استانبول

 

 

آب انبار کلیسای در استانبول یکی از باور نکردنی ترین مکان این شهر است . این آب انبار به دستور امپراتور در قرن 6 بنا شده است .  

 

 

آب انبار کلیسای استانبول

 

 

 

برج گالاتا 62 مترمی باشد که در سال 1348 ساخته شده. هنگام غروب آفتاب از بالای این برج منظره زیبائی از تنگه بسفر در زیر پاهای شما به چشم میخورد. همچنین  شما قادر خواهید بود از رستورانها و کلوپهای شبانه ای که به این برج نزدیک هستندهم دیدن کنید و لذت ببرید. کیزکولسی (برج دختر)  یکی از رمانتیک ترین قسمت های استانبول است که در  قسمت ورودی خلیج استانبول واقع شده. با اینکه این برج در قرن12 بنا شده اما ساختمان کنونی آن متعلق به قرن هجده میلادی است.

 

 

 

 برج گالاتا استانبول

 

 

بازار بزرگ استانبول که به زبان ترکی "کاپالی چارشی" بمعنی بازار مسقف نامیده می شود در 1 مایلی غرب سلطان احمد واقع شده است و یکی از مراکز بزرگ خرید سرپوشیده در دنیا میباشد. اجناسی که در این بازار بفروش میرسد شامل فرش و قالی و پوشاک تا صنایع  دستی و هنری میباشد. دارای رستوران ها و کافه ها و مساجد بسیار زیادی میباشد.

 

 

 

 بازار بزرگ استانبول

 

این کاخ در راستای " تنگه بسفر"  واقع شده است، این کاخ دارای اهمیت و زیبایی تاریخی خاصی برخوردار است. کاخ "دلمه باغچه" در قرن 19 بنا شده ، و آخرین سلطانهای دوره عثمانی از این کاخ زیبا را محل سکونت و مقر حاکمیت خود قرار میدادند. معماری داخلی و خارجی این ترکیبی از طرح های عربی و اروپایی میباشد که فقط در تقاطع دو قاره به چشم می خورد. این کاخ در همه روزها بجز 2شنبه ها و 5شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 16  برای بازدید عموم باز است.

 کاخ دلمه باغچه

 

 

مطالب مرتبط  : تور ترکیه , استانبول , تورهای مناسبتی ترکیه , تور آنتالیا عید 1393 ,  تور استانبول نوروز 93 , جاذبه های استانبول , تور ترکیه تابستان  , تور استانبول فروردین 93 , تور ترکیه بهار , هتل های ترکیه , تور ترکیه نوروز 93 , قیمت تور استانبول , تور استانبول زمستان 92 , تور ترکیه پاییز , تور ترکیه , تور ترکیه زمستان 92 , تور استانبول بهمن 92 ، رزرو تورهای نوروز ترکیه ، تور ترکیه زمستان 92 ، تورهای ویژه اسفند ماه ترکیه ، تور ترکیه نوروز 93 , تور ترکیه فروردین 93 , تور آنتالیا نوروز 93 ,  تور ترکیه اسفند 92 ، نرخ ویژه تور ترکیه , تور ترکیه عید 1393 ,  تور ترکیه , تور لحظه آخری استانبول , تور لحظه آخری ترکیه , تور آنتالیا نوروز 93 , تورهای ترکیه , تور استانبول عید 93 ,   نرخ تور خوب ترکیه ,  تور استانبول با پرواز اطلس جت , هتل های ترکیه , تور استانبول فروردین 93 , تور استانبول اسفند 92 , تور ترکیه بهمن 92 , تور ترکیه زمستان 92 , نرخ تور ترکیه ,تور ترکیه اسفند 92 , تور ارزان استانبول , تور استانبول نوروز 93



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 494
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 494
بازدید ماه : 721
بازدید کل : 60748
تعداد مطالب : 730
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1