درباره ترکیه
تور تایلند
تور تایلند , معرفی تورهای تایلند , بهای تور تایلند , قیمت جدید تور تایلند
درباره وبلاگ


تور تایلند , معرفی تورهای تایلند , بهای تور تایلند , قیمت جدید تور تایلند
نويسندگان
چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:تور ترکیه , تور ترکیه نوروز 93, :: 15:50 :: نويسنده : arezu

درباره ترکیه

 

برج گالاتا ترکیه

 

دانستنیهای ترکیه

 

این برج شصت و دو متری در سال "1348" ساخته شد. به هنگام غروب آفتاب از بالای این برج جلوه ی زیبائی از تنگه بسفر در زیر پاهای خود خواهید دید. در عین حال که شما می توانید از رستورانها و کلوپهای شبانه نزدیک به این محل هم دیدن کرده و لذت ببرید.کیزکولسی (برج دختر) : یکی از پر احساس ترین  مکانهای استانبول به حساب می آید. این برج در قسمت ورودی خلیج استانبول قرار دارد. علیرغم اینکه این برج در قرن12ساخته شده اما ساختمان کنونی آن متعلق به قرن هجده میلادی می باشد.

 

مسجد ایاصوفیه

 دیدنیهای آلانیا

این مسجد به خاطر معماری شگفت انگیزش و نماهای باشکوه داخلی اش و همچنین اهمیت تاریخی خود گردشگران و مسافران زیادی را به شهر استانبول جذب می کند . بین سال های 532 و 537 ساختمان آن به مدت 1000 سال کلیسا بود . پس از سال 1453 تا 1934 تبدیل به موزه شده. این مسجد در محله سلطان احمد واقع شده و گردشگران می توانند از این بنای تاریخی دیدن کنند ، از روز 3 شنبه تا 1شنبه از ساعت 9:30 تا 4:30 این بنا پذیرای گردشگران میباشد که ورودی آن برای هر نفر 13 دلار آمریکا میباشد.

ایاصوفیه

 

 

پاموک کاله ترکیه

 

دیدنی های ترکیه

پاموک کاله در زبان ترکی به معنی قصر پنبه ای میباشد چشم اندازی زیبا و غیرواقعی در غرب ترکیه ساخته است که به خاطر شیب های پله ای سفید همچون برفش معروف شده است. این شیب های پلکانی از ماده تراورتن بوجود آمده اند. این ماده یک سنگ رسوبی است که از آب معدنی چشمه های آب داغ رسوب می کند و به این شکل در می آید. آدمیان در هزاران سال گذشته در این آب ها شنا میکردند هیراپولیس شهر باستانی یونانی که به واسطه پادشاهان پرگامون روی چشمه های آب داغ بنا شده است. خرابه های حمام ها، معابد و بناهای تاریخی در این مکان به چشم میخورد.

 

پاموک کاله ترکیه

 

 

گشت با قایق در آبهای بدروم

 

 دیدنی های ترکیه

 

با تورهای روزانه قایق سواری قادر خواهید بود به بازدید از سواحل زیب، غواصی و شنا در آبهای نیلگون بدروم خواهید داشت میتوانید ماهیگیری کنید و از عجایب زیر آبها عکس بگیرید و انواع ورزش های آبی را تجربه کنید. در اکثر تورهای قایق سواری استفاده از لوازم و وسایل غواصی رایگان میباشد.

 

گشت با قایق ترکیه

 

آبشار مرادیه ترکیه

 

 دیدنی های ترکیه

آبشار مرادیه یکی از جاذبه ها یگردشگری و توریستی و از دیدنی های  ترکیه است که در شمال شهر وان ترکیه در  88 کیلومتری از این شهر واقع شده است . وان بزرگترین شهر در شرق  ترکیه که مرکز استان نیز  وان است٬ همچنین از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه میباشد  که جمعیت ان حدودا 361,163 نفر میباشد. ساکنین این شهر به زبان کردی کرمانجی صحبت میکنند . این شهر از شمال وغرب به دریاچه وان از شرق به کوههای بلند سیاه کوه واز جنوب به کوه آرتوس میرسد.

 

آبشار مرادیه ترکیه

 

قاضی انتپ ترکیه

 

 دیدنی های ترکیه

در قاضی انتپ ترکیه ( Gaziantep )  شهر نیزیپ   ( Nizip ) دارای شهری آنتیک است که از زمان رومی ها بیادگار مانده است .  این شهر زیبا  با موزائیک های دوره رومی ها  که  تا به امروز به جا مانده مشهور شده است. این مجموعه برای علاقه مندان به تاریخ و آسار باستانی بسیار جذاب و دلنشین است .

 

قاضی انتپ ترکیه

 
 

آکواریوم ترکیه

 

 دیدنی های ترکیه

اکواریوم عمومی واقع در شهر استانبول، ترکیه می باشد. این  آکواریوم اولین اکواریوم عمومی در ترکیه است  و همچنین بزرگترین آکواریوم در اروپا . این آکواریوم بزرگ در سال 2009 افتحاح شده است و آماده پذیرش گردشگران عزیز می باشد .

 
 

شهر متروکه کایاکوی - ترکیه

 

 دیدنی های ترکیه

 

شهر کایاکوی  در آناتولی کشور ترکیه تا است . که در گذشته یکی از شهرهای پررونق ترکیه به حساب می آمده . در جریان جنگ بین یونان ها و ترک ها ساکنانش این شهررا ترک کردند و به شهر های دیگر مهاجرت کردند، اما با پایان جنگ عده زیادی از ساکنان آن حاضر نشدند به خانه‌هایشان برگردند که همین موضوع باعٍ شد کایاکوی متروکه شود. کایاکوی نزدیک به یک قرن قدمت دارد. در حال حاضر دولت ترکیه قصد دارد در راستای سیاست‌های جدیدش در توسعه‌ صنعت گردشگری، کایاکوی را به  مقصد گردشگری جهانی تبدیل کند و شرایط لازم برای ثبت آن در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو مهیا کند.

 

شهر متروکه کایاکوی - ترکیه

 

 

 

اين موزه در محله زنجيريه قسمت مركزي ايالت آك سرا واقع شده است. اين موزه در سال 1969 در مدرسه زنجيريه بنا شد و هنوز به فعاليت خود ادامه مي دهد . اين موزه بر اصول نقشه مدرسه زنجيريه بوسیله سنگ هاي برش و آجر سفالي بنا شده است . اين بنا دارای 4 ايوان میباشد و داراي يك رواق و يك حياط بزرگ و بدون سقف است . در داخل اين موزه هشت اتاق وجود دارد که دارای سقف های گمبدي شکل هستند. این موزه تا اوایل قرن 20 به عنوان يك مدرسه مورد استفاده بوده است ، از سال 1940 مدتي را زندان بوده است و از سال 1969 به موزه تبديل گردید . در اين موزه  6134 تعداد اثر تاريخي را در خود جای داده است . 
آدرس : محله زنجيريه ،خيابان فابريکا ، پلاک 44 
تلفن : 2131667 (0378) 
اين موزه تمام ايام هفته بجز روزهای یکشنبه ازساعت5 /8 صبح الی 5 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است .

 

 

 

موزه آك سرا ترکیه "مدرسه زنجيريه"

 

 

این مکان بهشت روی زمین به حساب می آید. ایدر یایلاسی ( Ayder Yaylası) در منطقه کارادنیز در ۱۵ کیلومتری شهر چاملی همشین قرار دارد . منطقه ای ییلاقی و زیبا پوشیده شده از جنگل پراز درختان سبز و آبهای رونده که روحی تازه را به آدمی میبخشد .همچنین دارای ابگرمهای معدنی نیز می باشد . این مکان در اغلب فصول سال دارای هوایی بارانی است .بهترین زمان سفر به این مکان زیبا تابستان است . باران در فصل تابستان در این مکان کمتر میبارد. اکثر خانه ها یکی از اتاق های خود را با قیمت مناسب بصورت پانسیون در اختیار مسافران قرار میدهند تا بتوانند در این مکان زیبا اقامت داشته باشند .چنانکه با ماشین شخصی سفر می کنید بعد از گذر از مرز بازرگان مسیر ارزروم- ترابزون –ریزه و سپس به چاملی همشین خواهید رسید . و بعد از ۱۵ کیلومتر در ییلاق ایدر خواهید بود .

 ایدریایلاسی در ترکیه

 

 

 

ایدریایلاسی در ترکیه

 
 

 

 

این کلیسا که تقریبا در 3 مایلی شمال غربی سلطان احمد قرار دارد از ابتدا به منظور کلیسای بیزانسی ساخته شده بود و بعدها به مسجد تبدیل شد اما در حال حاضر موزه ای دیدنی است با نمایی آجری و موزائیک ها و کاشی های زیبایی که باقیمانده هنر دوره بیزانس را به گردشگران نشان میدهد. بخش هایی از این کلیسا در سال 400 میلادی شکل گرفت ولی ساختمانی که امروزه میبینیم حدود سال 1500 ساخته شده است.

 

 

 مرکز خرید ایستینی پارک ترکیه


این مرکز خرید بر پایه یک طراحی منحصر بفرد ساخته شده. این مکان که در سال 2007 افتتاح شد شامل 2 ناحیه سر پوشیده و سرباز است که یک پارک و یک بازار غذایی معتبر ترکی را تشکیل داده است. این فروشگاه به سه بخش تقسیم شده.یک فضای تفریحی اصلی در ساختمان مجلل 4 طبقه ایجاد شده است که دارای 12 سینما با 2600 صندلی به همراه یک سینمای IMAX سه بعدی ویژه کوکان می باشد. مرکز لوازم خانگی در این فروشگاه در یک میدان شهری فضای باز به همراه یک پارک سبز قرار گرفته است.

 

مرکز خرید ایستینی پارک ترکیه

 

مرکز خرید ایستینی پارک ترکیه

 

 

مرکز خرید ایستینی پارک ترکیه

 
 
 

مرکز خرید گالریا در ترکیه استانبول

 


 در دهه 80 میلادی نخست وزیر وقت ترکیه آقای تورگوت اوزات دستور  به ساخت این مرکز خرید داد . او ساخت این مرکز خرید را از  روی مراکز خرید گالریا در ایالات متحده امریکا ، شهرهای  هوستون و تگزاس برگرفته است . مساحت این مرکز 77000 متر مربع است . مرکز خرید گالریا که در جاده ساحلی منطقه آتاکوی قرار دارد دارای بوتیک و مغازه های بسیاری میباشد و همچنین دارای رستوران ، سینما ، سالن بولینگ و اسکیت روی یخ است . مرکز خرید گالریا در استانبول ترکیه در سال 1990 به دلیل طراحی پیچیده ، ساخت و ساز سریع و  ویژگی های  ساختاری به عنوان برجسته ترین  مرکز خرید جهان انتخاب شد .

 

 

 

مطالب مرتبط  : تور ترکیه , ترکیه , مکانهای دیدنی ترکیه , تورهای مناسبتی ترکیه , تور آنتالیا عید 1393 ,  تور ترکیه تعطیلات نوروز 93 , جاذبه های ترکیه , تور ترکیه تابستان  , تور ترکیه فروردین 93 , تور ترکیه بهار , هتل های ترکیه , تور ترکیه نوروز 93 , قیمت تور ترکیه , تور ترکیه زمستان 92 , تور ترکیه پاییز , تور ترکیه , تور ترکیه زمستان 92 , تور ترکیه بهمن 92 ، رزرو تورهای نوروز ترکیه ، تور ترکیه زمستان 92 ، تورهای ویژه اسفند ماه ترکیه ، تور ترکیه نوروز 93 , تور ترکیه فروردین 93 , تور آنتالیا نوروز 93 ,  تور ترکیه اسفند 92 ، نرخ ویژه تور ترکیه , تور ترکیه عید 1393 ,  تور ترکیه , تور لحظه آخری ترکیه , تور لحظه آخری ترکیه , تور آنتالیا نوروز 93 , تورهای ترکیه , تور استانبول عید 93 ,   نرخ تور خوب ترکیه , هتل های ترکیه , تور ترکیه فروردین 93 , تور ترکیه اسفند 92 , تور ترکیه بهمن 92 , تور ترکیه زمستان 92 , نرخ تور ترکیه ,تور ترکیه اسفند 92 , تور ترکیه نوروز 93

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 264
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 264
بازدید ماه : 491
بازدید کل : 60518
تعداد مطالب : 730
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1